sobota, 13 kwietnia 2013

O rzut beretem

Dzisiaj z innej beczki,
wiosna to początek wycieczek związanych z biegowymi imprezami
dzisiaj wycieczka o rzut beretem, za miedzę czyli Częstochowa.
Pogoda hmm raz cieplutko, raz deszczowo ale w sumie nie najgorzej.

Tyle razy przechodziłam obok tego kościoła i bardzo mi się podobał
ale dziś postanowiłam cyknąć parę fotek .

Kościół Rzymskokatolicki Pw. Św. Jakuba dawna cerkiew prawosławna
Pw. Św.  Św. Cyryla i Metodego została wzniesiona w latach 1870-72
w stylu bizantyjskim wzorowana na cerkwi św.Marii Magdaleny.
Po odzyskaniu 1918 r.  przez Polskę niepodległości
 została przemianowana na kościół katolicki.
Po drugiej wojnie światowej został on nieco  przestylizowany, szczególnie wewnątrz,
w duchu świątyni wczesnochrześcijańskiej.



Zdjęcie pochodzi z internetu
tak wyglądała cerkiew dawniej

I wiosna w Parku Staszica



3 komentarze:

  1. Kochany "Bratku", ta przepiękna cerkiew pochodzi z Częstochowy?
    Wiele razy byłam na Jasnej Górze a cerkwi nigdy nie widziałam.
    Oj, muszę to nadrobić.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że się na mnie nie pogniewasz za Kochanego Bratka. Viola to przecież cudowny bratek.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie, że się nie gniewam, tak ładnie mnie nazwałaś. A ta cerkiew jest blisko od Jasnej Góry, przy Placu Biegańskiego na przeciw Ratusza.Cerkiew jest niewielka ale urocza.Warta obejrzenia jest również majestatyczna Katedra Św.Rodziny

    OdpowiedzUsuń